Οι ταινίες μας

Δύο ταινίες αυτή την εβδομάδα: "Η Ταινία LEGO NINJAGO" και "Το Τελευταίο Σημείωμα"
 Δύο ταινίες αυτή την εβδομάδα: "Η Ταινία LEGO NINJAGO" και "Το Τελευταίο Σημείωμα" ! Η Ταινία LEGO NINJAGO ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΜΕΝΟ   ΣΑΒΒΑΤΟ 18/11: 17.00 & 19.00 ΚΥΡΙΑΚΗ 19/11: 17.30 ΤΡΙΤΗ 21/11: 18.00 ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ 6 ευρώ ΕΙΔΙΚH ΠΡΟΣΦΟΡA: ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 18.00 ΓΙΑ Ο...

«Ο Κύκλος με την Κιμωλία»

«Ο Κύκλος με την Κιμωλία»
 
Το 1944, και ενώ συνεργάζεται στη συγγραφή σεναρίων για κινηματογραφικά έργα, γράφει το Der kaukasische Kreidekreis (Ο Καυκασιανός Κιμωλιόκυκλος) που αποδόθηκε στα Ελληνικά με το «Ο κύκλος με την κιμωλία».
«Ο κύκλος με την κιμωλία» είναι ένα γοητευτικό, λαϊκό παραμύθι. Μια τρυφερή ιστορία μητρότητας, αλλά και μια σαρκαστική κωμωδία πάνω στη δικαιοσύνη και στην εξουσία. Ένα έργο που ασκεί κριτική στους λειτουργούς των θεσμών, στους πολιτικούς, στους στρατιωτικούς, στους δικηγόρους, στους γιατρούς, στους ιερωμένους. Αυτό που λέμε « λαϊκό θέατρο». 
Ο Μπέρτολντ Μπρεχτ συνδυάζει τη σκληρή κριτική στην εξουσία με την ελπίδα του για τον άνθρωπο.
 
 Η Ιστορία
Η Γρούσα που είναι υπηρέτρια σε αρχοντικό, παίρνει κοντά της το γιό του άρχοντα, όταν αυτός δολοφονείται από επαναστάτες και η μητέρα του τον εγκαταλείπει κυνηγημένη.
Στην αρχή της είναι βάρος, αλλά σιγά σιγά μαθαίνει να τον αγαπάει σαν πραγματική μητέρα του. Με θυσίες κρατάει το παιδί κοντά της, μέχρι την ημέρα που η βιολογική μητέρα του επιστρέφει και το διεκδικεί δικαστικά, κατηγορώντας την Γρούσα, ότι της το έκλεψε.
Ο κύκλος με την κιμωλία είναι παράλληλα η ιστορία του Αζντάκ, ένος λαϊκού, μέθυσου και κουτοπόνηρου άνθρωπου, που όλως τυχαίως, χρίζεται δικαστής, επειδή στην επανάσταση έκρυψε στο σπίτι του τον Μεγάλο Δούκα και του έσωσε τη ζωή.
Καλείται να αποφασίσει για τη τύχη του παιδιού επιλέγοντας μία σολομώντεια λύση: Τοποθετεί το παιδί μέσα σ' ένα κύκλο και ζητά από τις δύο γυναίκες να το τραβήξουν από τα χεράκια του με δύναμη, η κάθε μια προς το μέρος της. Όποια καταφέρει να το βγάλει από τον κύκλο θα το κρατήσει δικό της για πάντα. Η βιολογική μητέρα το τραβά με δύναμη ενώ η Γκρούσα που δεν θέλει να το πονέσει το αφήνει.
Η αληθινή αγάπη είναι οδηγός για την κρίση του Αζντάκ : Μητέρα του παιδιού είναι εκείνη που το αξίζει και η Γρούσα δικαιώνεται.
Το έργο που κυριαρχείται από το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, είναι μια αλληγορία, μια παραβολή "για τον πειρασμό της καλοσύνης", σύμφωνα με τα λόγια του Μπρέχτ.
Ήταν το πρώτο έργο του Μπρεχτ που ανέβηκε σε ελληνική σκηνή. Θέατρο Τέχνης, 1957, σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη και σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν. Τη μουσική είχε γράψει ο Μάνος Χατζηδάκις. Οι παλιοί μιλούν για μια από τις καλές στιγμές του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.
Χρυσούλα Νεδέλκου